내 그림이 무엇이되여도 좋다. 그날 그날의 감정을 흔적해 보는 것일 다름이다.
역시 어리숙한 것이 큰 맛이 있다.
다듬어지면 딱딱하고 적어져서 보기 싫다.
큰 맛이란 어리숙한 맛인 것 같다.
큰 욕심이란 어리숙한데서만이 낳을 수 있는 것일게다.
-
Whatever my painting may be, it’s just a trace of the feelings of each and every day.
Being young and naive is to be unpredictable and unpretentious.
Polished things become solid and small, upleasing.
Being unpredictable and unpretentious; I call that being “flavoured”.
Only the unpredictable youth can carry the great ambition.
Burnt Umber & UltramarineBlue 82-86-32, 1982
Oil on canvas 189 x 300 cm
©MMCA
Burnt Umber & UltramarineBlue, 1973
Oil on canvas
Courtesy of MMCA Collection
세로선에는 힘이 있다.
생각해보면 세상은 모두 가로선으로 이루어져 있다.
하늘과 땅이 그렇고, 디지털의 입구인 모니터 화면이나 액자가 그러하다.
그래서, 하늘과 땅을 잇는 그의 그림에서 힘이 느껴진다.
-
There is power in the vertical line.
When you think about it, the world is full of horizontal lines.
The sky, the ground, as well as the monitor screen-the entrance to digital-and the frame.
Therefore, I feel the power in his paintings that connect the sky and the ground.
When you think about it, the world is full of horizontal lines.
The sky, the ground, as well as the monitor screen-the entrance to digital-and the frame.
Therefore, I feel the power in his paintings that connect the sky and the ground.
음악과 함께 감상하시면 더 좋습니다 ➡️ PLAYLIST
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.